20:21 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عقب مانده

نگاه متفاوت "اسلامی" و "آخوندی" به مسکن
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاق حوزه مسکن در سال ۱۳۹۷ جدا از موضوع جهش قیمت‌ها، می‌تواند رفتن آخوندی و آمدن اسلامی باشد که وجه بارز اولی، عرضه واحدهای موجود و دومی، تولید واحدهای جدید است.
رشد مسکن پایین‌تر از بازارهای رقیب
پایگاه خبری راد: ارزیابی رشد یک‌ساله سه بازار رقیب یعنی مسکن، سکه و ارز نشان می‌دهد، مسکن از دو بازار دیگر جا مانده و با وجود رشد ۸۰ درصدی قیمت طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۷ دقیقاً به همین میزان از سکه و ارز عقب مانده است.
بلور، چینی و لوستر ایرانی ارزآورند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر گفت: به دلیل تفاوت قیمت ریال و دلار، درصورتی که تامین مواد اولیه برای این صنعت به آسانی انجام شود، محصولات ایرانی توان ارزآوری مناسبی برای کشور خواهند داشت.
تاکید "نمکی" بر آینده‌پژوهی درباره بار بیماری‌های آتی
پایگاه خبری راد: دکتر رضا ملک‌زاده در حکمی از سوی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سمت خود به‌عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ابقا شد.
اولویت با اتوبان تهران-کرج یا بزرگراه شمالی است؟!
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با بیان اینکه وجود معارضان و کمبود منابع مالی مهمترین موانع تکمیل پروژه بزرگراه شمالی است، گفت: دولت در حال تعریض اتوبان تهران – کرج است و اگر بخشی از این هزینه را صرف پروژه بزرگراه شمالی می‌کرد بخشی از دغدغه مدیریت شهری برای تکمیل آن رفع می‌شد.
 رییس سازمان خصوصی‌سازی به انتقاد مجلسی‌ها پاسخ داد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان خصوصی سازی به ابهاماتی مربوط به حواشی برخی از واگذاری‌ها که تعدادی از نمایندگان مجلس درباره‌اش صحبت کرده‌اند، پاسخ داد و گفت: استقلال و پرسپولیس هنوز صورت‌های مالی‌شان را به سازمان خصوصی‌سازی نداده‌اند.
چه عواملی بر روی بازار ارز تاثیر گذاشت؟!
پایگاه خبری راد: بازار ارز به سمت و سوی متعادل شدن حرکت کرده است. به دنبال آن ورود صادرکنندگان به عرضه ارز بسیار کمک خواهد کرد و این دو در کنار یکدیگر علاوه براین که به افزایش عرضه کمک می‌کنند، تقاضای مصنوعی و کاذب ارز را هم کنترل کرده و تعادل را به بازار برمی‌گردانند.
برداشت ایران از پارس‌جنوبی تا پایان سال چقدر خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ‌ترین میدان گازی که بین ایران و قطر مشترک است، در طرف ایرانی و به‌طور کلی در ۲۷ فاز برای توسعه تعریف شده است که ۲۱ فاز تا سال گذشته به مدار آمده و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال جاری، سه فاز دیگر در دریا و چهار فاز در خشکی به مدار خواهند آمد و سه میلیارد فوت مکعب (۸۵ میلیون مترمکعب) به تولید پارس جنوبی افزوده خواهد شد.
فروش نفت که نشد کار!
پایگاه خبری راد: به گفته رییس کمیسیون انرژی اتاق بارگانی ایران، طی این سال‌ها بهتر بود به‌جای آن که منبع درآمد ایران، پول نفت باشد، از آن در سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال‌زایی استفاده شده بود؛ چراکه نفت دارایی نسل بعدی است و کسی حق حراج آن را ندارد.
دو پدیده ای که بر روی اشتغال تاثیر گذاشته !
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور گفت: قاچاق کالا و مواد مخدر دو پدیده شومی هستند که کشور را اذیت می کنند.
کالبد شکافی وضعیت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور
پایگاه خبری راد: در پی وخیم‌تر شدن وضعیت بازار خودرویی کشور خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با دعوت از ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، مهدی مطلب‌زاده عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران و داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران به بررسی دلایل نابسامانی‌های به وجود آمده و ابعاد دامنه‌دار آن در قالب یک میزگرد پرداخت.
اکنون بهترین زمان ترمیم مزد کارگران است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید دارد که شرایط اقتصادی حاضر بهترین زمان برای ترمیم مزد کارگران است. او می‌گوید وقتی تمام تولیدکنندگان قیمت محصولاتشان را بالا برده‌اند و سود می‌کنند، حقوق کارگران و کارمندان هم باید افزایش یابد تا قادر به ادامه زندگی باشند.
مجلس از وضعیت شرکت‌های خودروساز داخلی تحقیق و تفحص می‌کند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی موافقت کردند.
مدیریت شهری بودجه‌های فرهنگی را بیشتر برای افزایش نشاط صرف کند تا برنامه‌های مناسبتی
پایگاه خبری راد: رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام به‌ذات بر بهبود شاخص‌های ایجاد و احقاق اقسام سلامت از جسمی تا روانی، تاکید بسیار دارد، گفت: با بازگشت به کنه دین و عمل به سیره ائمه (ع) همچنین برون‌رفت نهادها از کنش‌های کلیشه‌ای، باید بستر نشاط عمومی و سلامت اجتماعی را فراهم آوریم.
استیضاح وزیرکار کارگشاست؟
پایگاه خبری راد: علی ربیعی باید روز چهارشنبه، ۱۷ مرداد و ۱۴۹ روز پس از اولین استیضاحش در مجلس و دریافت رای اعتماد از نمایندگان، برای دومین بار استیضاح شود. استیضاحی که خودش آن را «عجیب» می‌داند.